maandag 22 november 2010

Acrobaat



Bundel: Ik weet wat ik worden wil
Geschreven door: Elle van Lieshout en Erik van Os.
Getekend door: Mies van Hout
Uitgeverij:

Acrobaat
Kijk eens aan
Kijk eens aan
Ik kan al door een hoepel springen
Ik kan al kunstjes aan de ringen
Ik kan jongleren met twee ballen

Kijk eens aan
Kijk eens aan
Nou nog op mijn kop gaan staan
Zonder om te vallen.


Eerste reactie in een aantal kernwoorden:
Ik dacht aan thema’s: ik kan al..., kunsten / acrobatie, circus,...

Een beknopte analyse van de vorm en de taal in het gedicht:
Wat valt bijzonder sterk op?
Rijmschema: volrijm
Vorm: (bv. visuele poëzie)
Klankkenmerken:
Beeldspraak:
Woordkeuze:
Ritme:
Metrum:


Persoonlijke associatie/betekenisverlening: zoek of maak bij elk versje/gedicht een bijpassend ‘beeld’: een foto, voorwerp, …

Foto bovenaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten