maandag 22 november 2010

Vlokken vangen - sneeuw




Bundel: Lekker weer, beer!
Geschreven door: Elle van Lieshout en Erik van Os.
Getekend door: Paula Gerritsen
Uitgeverij: Kimio (voor de allerkleinsten)

Vlokken vangen
Vlokken vangen
Op mijn neus
En op mijn wangen
Vlokken vangen
In mijn mond
Vlokken vlokken
Op de grond
Op mijn wanten
Op mijn das
Op mijn warme winterjas


Eerste reactie in een aantal kernwoorden:
De verwondering van de sneeuw, het vangen, het zien vallen, de kleding die we nodig hebben. Sneeuwpret en beleving.

Een beknopte analyse van de vorm en de taal in het gedicht:
Wat valt bijzonder sterk op? Rijmschema:
Vorm: (bv. visuele poëzie)
Klankkenmerken:
Beeldspraak:
Woordkeuze:
Ritme:
Metrum:



Persoonlijke associatie/betekenisverlening: zoek of maak bij elk versje/gedicht een bijpassend ‘beeld’: een foto, voorwerp, …

Foto bovenaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten