donderdag 11 november 2010

Later word ik een hele Piet!


Titel: Later word ik een hele Piet!
Tekst: Ibis
Illustraties: Dorus Brekelmans
Nederlandse bewerking: /
Uitgeverij: Zwijsen Algemeen B.V. Tilburg
ISBN: 90.276.4954.5
THEMA: SINTERKLAAS
SOORT VERHAAL: PRENTENBOEK - VOORLEESVERHAAL
LEEFTIJD: VOOR PEUTER EN KLEUTER
BOEK - KORTE INHOUD: Ik ben wel klein, maar ik kan al veel! Cadeautjes inpakken... Speelgoed verven... Pepernoten bakken ... Kijk maar eens hoe ik iedereen help. Gaat het goed of gaat het niet? Zal ik eens iets verklappen... Later word ik een hele Piet!

REACTIEWOORD: Het boek toont aan dat een kleine Piet ook wil meehelpen. Het is een boek met 3 x de herhaling: ik hoor zang, ik ga kijken, ik bied mijn hulp aan, en het loopt fout...
Leuk is dat hij denkt dat de Sint boos is, maar integendeel. Sint beseft dat hij nu nog klein is, maar later een goede Piet zal worden.
Leuk in thema Sinterklaas. Prenten vind ik voor de peuters niet zo duidelijk.
En tekst is voor de kleinsten ook te lang, maar je kan wel zelf prenten maken en dit verhaal gebruiken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten